۵ نوع درس : مقاله‌ای از کاظم قلم‌ چی

۵ نوع درس : مقاله‌ای از کاظم قلم‌ چی

اکنونکه می‌خواهید برای ادامه مسیر برنامه‌ریزی کنید پیشنهاد می‌کنم این  را که ۵ نوع درس : مقاله‌ای از کاظم قلم‌ چی است در رابطه با  درسی برای  را بخوانید تا ابتدا میزان تسلط خود را در درس‌های مختلف ارزیابی کنید. بر اساس کارنامه‌های خود در  ها و ات مدرسه می‌توانید پنج نوع درس را تشخیص دهید و سپس تصمیم بگیرید که برای هر نوع از درس‌ها چگونه  کنید.

به هر حال ابتدابه معرفی این ۵ نوع درس می‌پردازم.

نوع اول: نقاط قوت پایدار

نقاط قوت پایدار مربوط به درس‌هایی است که شما چند سال است در آن‌ها قوی هستید. پایداربودن به این معنی است که پایه‌ی شما در آن درس‌ها آن‌قدر خوب است که همیشه در آن درس‌ها نمره‌ی خوب می‌گیرید؛ چه در مدرسه و چه در ‌ها. شما چند سال است که دراین درس‌ها رنگ عملکردتان فقط آبی و سبز است.

نوع دوم: نقاط قوت

نقاط قوت مربوط به درس‌هایی است که امسال در آن‌ها قوی شده‌اید و همیشه رنگ عملکرد آبییا سبز دارید؛ یعنی از هم‌ترازهای خود یکی دو واحد جلوتر هستید (رنگ آبی) یا این‌ک هرنگ عملکردتان سبز است و با هم‌ترازهای‌تان نتیجه‌ی مساوی می‌گیرید. فرق نقطه‌ی قوت پایدار با نقطه‌ی قوت در ادامه‌دار بودن و پیوسته بودن نقاط قوت شماست.

نوع سوم: درس‌هایی که نیازبه اندکی تلاش دارند

این‌هادرس‌هایی هستند که علاوه بر رنگ آبی و سبز گاهی اوقات رنگ زرد هم دارید؛ یعنی درس‌هاییکه گاهی اوقات از هم‌ترازها‌ی‌تان یک واحد عقب‌تر هستید. این‌ها درس‌هایی هستند کهبا کمی تلاش (و با یک تلنگر!) می‌توانید آن‌ها را بهبود بخشید.

نوع چهارم: درس‌های نوسانی

این‌هادرس‌هایی هستند که در آن‌ها وضع باثباتی ندارید. گاهی نمره‌ی خوب می‌آورید و گاهی نمره‌تان خوب نمی‌شود. گاهی آبی و سبز هستید و گاهی زرد و قرمز. این‌ها درس‌های چالشی شما هستند. باید این‌ درس‌ها را از حالت نوسانی درآورید و در آن‌ها به تعادل و ثبات برسید.

5 نوع درس : مقاله‌ای از کاظم قلم‌ چی 5 نوع درس 5 نوع درس : مقاله‌ای از کاظم قلم‌ چی 569
5 نوع درس : مقاله‌ای از کاظم قلم‌ چی

خواندن مطلب